omidcode برنامه نويسي نوجوانان و بزرگسالان
|
به دانش آموزان دبيرستاني و دبيرستاني اردوهاي آموزشي تعطيلات آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان براي مشاغل ارائه مي شود. به عنوان مثال، در يك اردوگاه روباتيك، كودكان مدرسه دوره كپي افسردگي لوينسون 2021 در ميان انواع مختلف مشكلات سلامت روان، افسردگي احتمالاً يكي از شناخته شده ترين آنهاست. جاي تعجب نيست كه اضطراب يكي از شايع ترين مشكلات سلامت روان است. اين يك الف است
دوره كپي افسردگي لوينسون
محتوا دوره كپي افسردگي لوينسون: چيست؟ اجزاي اصلي
مرجع كتابشناسي: افسردگي يكي از شايع ترين انواع مشكلات سلامت روان آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان است.
جاي تعجب نيست كه اين يكي از شايع ترين مشكلات سلامت روان مرتبط با اضطراب است. اين يك حالت بسيار ناتوان آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان است كه در آن سوژه وضعيت ذهني غمگيني را حفظ مي كند و/يا توانايي خود را براي احساس شادي در جايي كه قبلا بوده از دست مي دهد، مانند بي تحركي شديد، افسردگي، بي خوابي يا خواب بيش از حد، با وجود از دست دادن. گرسنگي و ميل به انجام كارها و افكار خودكشي.
به طور خلاصه، افسردگي وضعيتي است كه باعث ايجاد درد شديد براي فرد مبتلا مي شود و بسيار محدود است. خوشبختانه، افسردگي را مي توان آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان با انواع استراتژي هاي درماني درمان كرد. در كنار شناخت درماني بك، يكي از شناخته شده ترين و موثرترين دوره هاي مقابله با افسردگي لوينسون دوره اي است كه در اين مقاله قصد داريم در مورد آن صحبت كنيم. همه برنامه ها نياز به تسلط به زبان انگليسي دارند. آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان هنگام انتخاب رشته، والدين اغلب آن را پايه اي در نظر مي گيرند. بردن. براي اطمينان از بررسي هاي بد به دليل موانع زباني، شركت ها اغلب از دانش آموزان گواهينامه هاي آزمون هاي بين المللي انگليسي مانند تافل يا آيلتس را مي خواهند. واقع بين باشيد و توانايي هاي زباني فرزندتان را به طور كامل ارزيابي كنيد. اگر فرزندتان را به تنهايي به سفر ميفرستيد (در اكثر خطوط هوايي، كودك ميتواند از سن ۱۲ سالگي به بعد با هواپيما پرواز كند)، حتماً مطمئن شويد كه آيا ترانسفر به و از فرودگاه و برگشت وجود دارد يا خير. حتي اگر برنامه نشان مي دهد كه انتقال وجود دارد. همچنين قوانين استفاده و پرواز از سيستم هاي فرودگاهي را براي فرزندتان توضيح دهيد، زيرا او تمام اين مراحل را روي پشت خود انجام مي دهد. شايد با كمپ هاي ديگري در دنيا مواجه شده باشيد كه فكر مي كرديد بهتر يا موثرتر از اردوهايي هستند آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان كه من توصيه مي كنم؟ خوشحال مي شوم در نظرات در مورد آن صحبت كنم. با تشكر از پاسخ، يوري موش، بنيانگذار شركت "گذرنامه دوم". اين چيه؟ TCI از دولت ايالتي حمايت مي كند تا سياست ملي در مورد سلامت و توسعه نوجوانان و جوانان در نيجريه را بومي كند تا اطمينان حاصل شود كه يك افسر ميز سلامت نوجوانان (AHDO) چه در وزارت بهداشت ايالتي (SMOH) ساكن است يا يك بهداشت اوليه ايالتي. آژانس/هيئت توسعه (SPHCDA/B) بر كارگروه فني دولتي تأسيس شده در زمينه سلامت و توسعه نوجوانان و جوانان (STWGAYHD) نظارت ميكند. STWGAYHD يك مشاركت ذينفعان تاسيس شده با هدف هدايت برنامه اي براي بهبود سلامت و توسعه نوجوانان و جوانان در سطح ايالتي در نيجريه است. STWGAYHD به عنوان بالاترين سطح مشاوره براي دولت ايالتي آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان و وزارت بهداشت در مورد سلامت و رشد نوجوانان و جوانان خدمت مي كند.
چرا مهم است STWGAYHD يك پلت فرم مهم براي اطمينان از هماهنگي و استفاده كارآمد از منابع محدود براي برنامهريزي سلامت جنسي و باروري نوجوانان و جوانان، نظارت بر اجراي يا عدم اجراي فعاليتهاي برنامهريزيشده و به اشتراك گذاشتن نتايج با رهبري دولت است تا بتواند به طور مؤثر از منابع بيشتر حمايت كند. يا حمايت از سلامت جنسي و باروري نوجوانان و جوانان. اين توابع زير آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان را انجام مي دهد:
مشاوره به دولت ايالتي، وزارت بهداشت و ساير وزارتخانه ها، ادارات و آژانس ها (MDAs) در مورد برنامه ها و سياست هاي نوجوانان و جوانان در ايالت به عنوان يك پلت فرم براي افزايش اجراي برنامه هاي سلامت و توسعه نوجوانان و جوانان (AYPHD) در ايالت از طريق ورودي فني و حمايت آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان مشاوره اي به دولت محلي، سازمان هاي جامعه مدني (CSOs) (شامل سازمان هاي غير دولتي (NGO)، جامعه عمل كنيد http://edgarvfow74195.pages10.com/--41689903
http://felixwhrb96419.ampblogs.com/--41564426
http://angeloxhra86318.blogocial.com/--39690367
http://reidwphy09987.onesmablog.com/--43877262
http://simondmve08529.blogolize.com/--44537649
http://marcoxhqa86308.shotblogs.com/-20042970
http://edgartdmv63186.blogminds.com/-4323753
http://angeloamvf08530.tribunablog.com/-20249348
http://edgarufnx74297.suomiblog.com/-21399721
http://emilianojuen42963.bloguetechno.com/--40368227
http://waylongysi66676.pointblog.net/--44317699
http://juliusdyrl77766.full-design.com/--47939270
http://dallasaunc55545.thezenweb.com/--41990570
http://edwinavog54544.tinyblogging.com/--46921582
http://manuelujwj31975.ampedpages.com/--33759012
https://edwinxrkd45656.blog5.net/47285620/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://keeganfebt21109.affiliatblogger.com/57054389/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://felixvohw21000.diowebhost.com/60682553/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://arthurwsph66666.fitnell.com/46113772/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://riverqblu63185.dbblog.net/36883891/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://collinblve07529.ezblogz.com/36915316/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://tysonoyiq63085.designertoblog.com/36498266/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://cristianmwhp52974.blogs-service.com/36581198/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://mariolvfo41863.arwebo.com/28815449/
http://riversdnw74185.blogerus.com/28927916/
https://simonzjtc97418.bluxeblog.com/37143530/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://jeffreykufp42964.bloggin-ads.com/28975039/
http://angelozjsb96418.mpeblog.com/29037739/
http://codykxir52074.blogpostie.com/28932853/
http://riverrcmv64185.blogprodesign.com/28727404/
http://jeffreykten31963.blogdigy.com/-20187451
http://marcovfpy85207.mybjjblog.com/-20653464
http://josuelwgp41963.uzblog.net/-20637228
http://fernandoiscl30852.canariblogs.com/-21748053
https://dominickxitb07419.qowap.com/65056323/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://danteysdn31852.blog2learn.com/53385770/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://trentonteoy86308.jiliblog.com/64435288/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://dallaslvfo41963.getblogs.net/36610580/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://trevorcqcq54298.articlesblogger.com/28864452/
http://sethnxhs53074.tblogz.com/-20783417
https://jaidenbmwe07529.dsiblogger.com/36923254/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://chancefpyi18630.ka-blogs.com/59607785/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://tysonnyis74297.blogofoto.com/36755602/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://damienfpzh18631.timeblog.net/42187677/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://cristianjtdm41852.acidblog.net/36808883/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://messiahfpaj20752.fireblogz.com/36510580/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://jaredrclv86318.aioblogs.com/59748234/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://daltonwgqy75297.xzblogs.com/47899137/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://eduardogqaj29631.free-blogz.com/53094606/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://laneyjsb96418.widblog.com/60241917/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://cristianlvfo41963.collectblogs.com/52007776/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://louisoyir52974.isblog.net/-23414614
http://andersonmzlu64196.blogdon.net/-22538711
http://dantexgrz86308.total-blog.com/-31315352
http://ericklxhq42074.amoblog.com/-27882033
http://marcoufqz85207.alltdesign.com/-26405712
http://lukasblud96418.blogkoo.com/-25380203
http://dominickwgqz85307.blog-gold.com/10641587/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://chancefoyj29641.atualblog.com/10536907/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://fernandokuen41863.ambien-blog.com/10620447/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://dominickwhsc97418.blogadvize.com/10685231/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://emilioteox74296.blogacep.com/10201027/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://dantezisb07419.blog-a-story.com/10582701/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://andynwhp52075.bloggerbags.com/10325370/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://mylesbmve07419.bloggerswise.com/10596920/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://becketteoyi29741.bloggosite.com/10698233/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://spencerepzi31853.blogoscience.com/10599713/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://edwinufqa96308.blogproducer.com/10727465/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://raymondmwgp42964.blogrelation.com/10620296/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://paxtonjtcm30852.blogrenanda.com/10700831/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://garrettgraj20741.blogsidea.com/10748174/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://cruztdnw74297.blogthisbiz.com/10491335/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://rowancnxg08630.blue-blogs.com/10590836/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://titusrbku63086.csublogs.com/10427762/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://simonajtc97429.dailyhitblog.com/10582606/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://collinykud97418.develop-blog.com/10688371/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://garrettfpzh18631.is-blog.com/10746095/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://cruzvgqb07529.livebloggs.com/10717971/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://messiahvfpy85207.loginblogin.com/10682190/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://alexistenv74186.mdkblog.com/10424633/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://kylerpzkt74196.mybuzzblog.com/10381237/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://alexisfpzi20853.newbigblog.com/10481934/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://eduardoyjte08520.thenerdsblog.com/10299793/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://messiahsbmv64186.theobloggers.com/10727350/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://conneraktc96418.topbloghub.com/10718710/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://martinjtdm31863.ttblogs.com/10421434/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://ricardoircm31853.vblogetin.com/10322453/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://mariooyir53085.win-blog.com/10790180/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://gunnertfrb96318.worldblogged.com/10491157/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://alexistdnw85297.yomoblog.com/10751136/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://archeruenw86419.digiblogbox.com/31676882/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://riversdnv63185.bloginwi.com/41010724/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://kylerralu85297.jaiblogs.com/31979003/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://daltonxhrb07429.blogzag.com/50831927/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://jasperlvgp42964.look4blog.com/45609495/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://emilianovgra85308.imblogs.net/55708340/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://judahepyh19630.blogstival.com/28743856/
http://emilianohsck30742.designi1.com/28233695/
http://waylonitcl30752.educationalimpactblog.com/28537074/
http://sethisbl30741.link4blogs.com/28693902/
http://kylerteow74296.mybloglicious.com/28348447/
http://manuelmxgp63085.post-blogs.com/28557874/
https://lukascnyh19641.blogsumer.com/9005169/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://simoneoyi29641.blognody.com/8911122/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://cesarqzjs63075.jts-blog.com/8990310/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://johnathanvgqz86318.rimmablog.com/8886423/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://edwinufow74196.blogaritma.com/8987039/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://mariomwhp41863.bloggazza.com/8881254/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://zanecmwf07529.review-blogger.com/28375042/
https://deankxjs53074.shoutmyblog.com/8955055/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://franciscofpyi29641.bcbloggers.com/8855884/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://stephenlvfo41863.blogcudinti.com/8878058/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://devinmwgq52974.iyublog.com/8978035/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://tysonpair42975.blogdiloz.com/8984912/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://garrettgqaj20742.verybigblog.com/8952116/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://israeldoyf18520.p2blogs.com/8853321/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://ricardohrbj29741.bloggactivo.com/8972363/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://kameronoyiq42964.theparsfairy.com/8964607/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://israelfpzi29630.activosblog.com/8969399/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://emilianonxhp52963.vidublog.com/8973580/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://angelozjsb96419.oblogation.com/8963383/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://charlieblve08520.laowaiblog.com/8827518/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://codyaktd07419.gynoblog.com/8948853/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://felixnxhq52964.angelinsblog.com/8927471/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://jeffreyqblu64186.bloggadores.com/8969377/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://cristianoyiq52064.humor-blog.com/8844057/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://devinitem31853.blogspothub.com/8959819/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://cristianpzis52075.thekatyblog.com/8885674/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://hectorvgqz86308.blogdemls.com/8959910/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://codybmwg18529.idblogmaker.com/8950904/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://finnxmxg18520.ageeksblog.com/8933227/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://rafaelqblt75297.blogunteer.com/8935212/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://trevorqaox75296.life3dblog.com/8926285/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://martinnxgp42863.therainblog.com/8928484/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://sergiovfpy85207.ltfblog.com/8953568/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://gunneruiue07529.thechapblog.com/8936961/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://cesarmwgp41963.blogars.com/8908755/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://brooksfpyh18530.blogmazing.com/8930634/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://emilianoitdm30852.blogsvirals.com/8939145/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://landensdmu64186.glifeblog.com/8936056/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://griffiniscl30852.estate-blog.com/8928700/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://daltonyisb96318.losblogos.com/8912219/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://codyxhqa07429.prublogger.com/8933975/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://erickhqai18520.blogdomago.com/8838031/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://jeffreyaoak20742.bloguerosa.com/8932481/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://claytonlveo31852.popup-blog.com/8912763/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://johnathanrblu63185.goabroadblog.com/8935915/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://jeffreyisbl30742.blogozz.com/8924148/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://griffinxmyi18631.activablog.com/8928195/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://trentontcmv64296.daneblogger.com/8936912/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://lukasclvd07418.aboutyoublog.com/9572674/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://marcoueoy74297.ssnblog.com/8910039/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
http://titusoyiq52064.blog2news.com/9766907/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان
https://judahfqai29631.bloggazzo.com/8928906/آموزش-برنامه-نويسي-كودكان-و-نوجوانان $(document).ready(function { $('#rate_p<~PostId~>').rating('rate.php?pid=<~PostId~>', {maxvalue:5, curvalue:<~PostRate~>}); });
امتیاز:
بازدید: 0
، دانشمند بانفوذ كامپيوتر و منتقد بيسيك، در سال 2002 ويكي پديا اكنون، اين امكان وجود دارد كه دايكسترا براي اثر دراماتيك اغراق كرده باشد. بيسيك تنها بيتفاوت او در آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان ميان زبانهاي برنامهنويسي نبود: او همچنين صفرا را در جهت FORTRAN (يك "اختلال نوزادي")، PL/1 ("بيماري كشنده") و COBOL ("جرم جنايي") پرتاب كرد.
با اين حال، عليرغم نگرش پيشگويي دايكسترا نسبت به بيسيك، برنامهنويسان بيشماري كه با اين زبان شروع كردند، شغلهاي پر رونقي داشتند. و نكته اينجاست كه برخي از ويژگي هايي كه به بيسيك شهرت بدي داده اند دقيقاً همان ويژگي هايي هستند كه يادگيري آن را بسيار آسان كرده است.
به عنوان مثال، BASIC GOTO را ارائه كرد، دستوري كه به شما امكان ميدهد از هر نقطه برنامه خود به هر نقطه ديگري در آن بپريد - عملي كه ميتواند منجر به "كد اسپاگتي" درهم و برهم شود. (در سال 1968، دايكسترا يك مقاله كامل را به تحقير دستور «برو به بيانيه اي كه مضر تلقي مي شود» اختصاص داد.) يك برنامه نويس متفكر BASIC در واقع مي توانست كد دقيقي بنويسد كه از GOTO استفاده نمي كرد. آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان اما اصرار بر اينكه دانشجويان هنرهاي ليبرال از همان ابتدا در مورد تكنيكهاي برنامهنويسي منظم وسواس دارند، به سختي راهي براي كمتر كردن رايانهها نبود. براي آنها، GOTO يك موهبت الهي بود.
آموزش برنامه نويسي خوب به دانش آموزاني كه قبلاً با بيسيك آشنا شده اند عملاً غيرممكن است.
در شكل كلاسيك خود، BASIC همچنين شما را مجبور كرد برنامه هاي خود را با شماره خطوط سازماندهي كنيد - مانند 10 در 10 PRINT "HELLO" - قراردادي كه مسلماً اضافي بود و در نهايت به حاشيه رفت. اما اعداد خطوط به تأكيد بر ماهيت ترتيبي برنامههاي رايانهاي كمك ميكند، كه صرفنظر از زبان مورد نظر، شامل يك كار است كه به مراحل تقسيم ميشود.
در كتاب «چگونه حقايقي را بگوييم كه ممكن است به درد بخورند؟»، دايكسترا با ناميدن برنامهنويسي «يكي از سختترين شاخههاي رياضيات كاربردي» و پيشنهاد ميكند كه رياضيدانان با استعداد حتي نبايد به آن زحمت بدهند. اگر اين برداشت او در سال 1975 بود، نمي توانست همزمان بيسيك را تاييد كند. يا برنامه نويسي يك كامپيوتر بسيار سخت بود و ايرانيان سايبر بايد به متخصصان سپرده شود، آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان يا چيزي بود كه بايد دموكراتيزه شود، همانطور كه BASIC قبلا انجام داده بود. نه هر دو.
دانشجويان دارتموث در حال كار در يك مركز كامپيوتر از راه دور در سال 1965 آدريان ان. بوچارد / كالج دارتموث امروزه، كورتز در مورد انتقاد از زباني كه او به عنوان يك راه خطرناك براي شروع يادگيري برنامهنويسي كامپيوتري بهاندازه كافي جدي يا خطرناك است، صريح است. او مي گويد: «اين B.S است.
"من به شدت بيرون مي روم و پيشنهاد مي كنم كه تحقير BASIC توسط حرفه اي ها فقط كمي حسادت بوده است. همه، سالها طول كشيد تا بتوانيم مهارت خود را توسعه دهيم. چگونه است كه احمق هاي كامل فقط با چند ساعت مهارت مي توانند برنامه بنويسند؟»
BASIC ممكن است براي افرادي مانند Edsger Dijkstra منطقي نباشد. خوب بود - براي آنها در نظر گرفته نشده بود. آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان براي تازهكارهايي كه ميخواستند به كامپيوترها انجام كارهاي مفيد را از همان لحظهاي كه شروع به يادگيري برنامهنويسي كردند، بياموزند، بسيار منطقي بود. و در سال 1975، زماني كه دايكسترا آن را به مثله كردن ذهن ها متهم مي كرد، تعداد اين افراد بسيار بيشتر از هر زمان ديگري بود.
وارد رايانه شخصي شويد Kemeny، Kurtz و همكارانشان با اجازه دادن به دانشمندان غير كامپيوتري كه از BASIC در DTSS استفاده مي كنند، چيزي را اختراع كردند كه مسلماً اولين شكل واقعي محاسبات شخصي بود. اما هنوز شامل رايانه هاي شخصي نمي شد. اين انقلاب يك دهه بعد شروع شد، زماني كه يك شركت موشكي مدل نيومكزيكو به نام MITS، Altair 8800، ميكروكامپيوتر 497 دلاري (مجموعه 621 دلار) را كه انقلاب رايانه شخصي را به راه انداخت، راه اندازي كرد.
اين خبر بزرگي در ميان تعداد كمي از افرادي بود كه در آن زمان ميتوان آنها را ادمهاي كامپيوتري ناميد - آموزش برنامه نويسي افرادي مانند پل آلن، آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان كه به عنوان برنامهنويس براي هانيول در بوستون كار ميكرد.
امتیاز:
بازدید: 0
جان كمني برنامه نوشته شده توسط دخترش جنيفر را در "رايانه خانگي" خانواده، پايانه اي در سيستم اشتراك گذاري آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان زمان دارتموث، آدريان بوچارد / كالج دارتموث بررسي مي كند. شما مي توانيد يك برنامه نسبتاً پيچيده در Dartmouth BASIC بنويسيد. (يك كتابچه راهنماي اوليه حداكثر طول برنامه را "حدود دو فوت كاغذ تله تايپ" ذكر كرده بود.) اما شما همچنين مي توانيد كامپيوتر را با چند خط كد ساده، كمي بعد از مواجهه با زبان، كاري جالب و مفيد انجام دهيد. اولين بار. اين تمام نكته بود.
براي Kemeny و Kurtz مهم بود كه دسترسي به BASIC و DTSS تا حد امكان باز باشد. «هر دانشآموزي ميتواند وارد كتابخانه شود، كتابها را مرور كند يا تعدادي را به اتاقش برگرداند. كيمني در بروشوري براي مركز جديد كامپيوتر كالج كه در سال 1966 افتتاح شد، نوشت: "هيچ كس از او نمي پرسد كه چرا كتاب را مي خواهد، و او به اجازه كسي نياز ندارد." در يك كنسول، و از سيستم اشتراك زماني استفاده كنيد. هيچ كس نمي پرسد كه آيا او يك مشكل تحقيقاتي جدي را حل مي كند، تكاليفش را به روش ساده انجام مي دهد، يك بازي فوتبال بازي مي كند يا نامه اي براي دوست دخترش مي نويسد.
اعضاي كلوپ شادي دارتموث يك شكل اوليه آشنايي رايانه اي با زنان در كاليفرنيا را از آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان طريق سيستم اشتراك گذاري زمان دارتموث آدريان بوچارد / كالج دارتموث انجام مي دهند. آنچه Kemeny در بروشور Kiewit توصيف مي كرد، محاسبات شخصي بود. فقط اين است كه اين اصطلاح هنوز اختراع نشده بود. حتي اين مفهوم هنوز هم جسورانه بود.
دارتموث بيسيك هر كاري كه كيمني و كورتز اميدوار بودند انجام داد و بيشتر. در يك گزارش پيروزمندانه در سال 1967، آنها گفتند كه تا پايان آن سال تحصيلي، 2000 دانشآموز دارتموث - كه 80 درصد از سه كلاس سال اول ورودي كه از زمان اختراع بيسيك وارد شده بودند - با نوشتن و اشكالزدايي برنامههاي خود در مورد رايانهها ياد خواهند گرفت. بسياري پس از تكميل كار كلاسي BASIC كه بخشي اجباري از برنامه رياضي مدرسه بود، اين كار را ادامه دادند. چهل درصد از اعضاي هيئت علمي - نه فقط معلمان رياضي و علوم - نيز از اين سيستم استفاده كردند.
در اين گزارش آمده است: «هركسي كه بخواهد يك دانشجوي دارتموث را متقاعد كند كه يا بايد ايرانيان سايبر از آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان رايانهها ترسيد يا استفاده كمي از آنها كرد، با تحقير مستدل مواجه ميشود.» "دانشجوي دارتموث بهتر مي داند - و آن را از تجربه شخصي مي داند."
جلد بروشور جنرال الكتريك كه نسخه آن از موزه تاريخ كامپيوتر بيسيك دارتموث را تبليغ مي كند. دارتموث دسترسي به DTSS را از طريق خطوط تلفن براي ساير مدارس ساحل شرقي، از جمله هاروارد آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان و پرينستون، و همچنين برخي از دبيرستان ها فراهم كرد. همچنين به مؤسسات ديگر كمك كرد تا سيستم هاي اشتراك زماني و بيسيك را پياده سازي كنند، در حالي كه جنرال الكتريك DTSS و Dartmouth BASIC را تجاري كرد و آنها را به مشتريان تجاري فروخت. ساير شركتهاي كامپيوتري مانند Digital Equipment Corporation و HP، BASICهاي خود را معرفي كردند.
به طور خلاصه، تلاش دارتموث براي دموكراتيك كردن محاسبات موفقيت بزرگي بود. كمني در مصاحبه اي در سال 1991 گفت: «از لحاظ كيفي، من در مورد تأثير درست بودم. از نظر كمي، من آن را بسيار دست كم گرفتم. يعني بر تعداد بسيار بيشتري از دورههايي كه فكر ميكردم تأثير گذاشت، و ميزان تأثيرگذاري بسيار بيشتر بود - دورهها به دليل در دسترس بودن رايانهها كاملاً تغيير ميكردند. البته من همچنين دست كم گرفتم كه محاسبات آموزشي تا چه اندازه در سراسر جهان گسترش مي يابد.
ضربه زدن به BASIC همه از روشي كه زبان محاسبات را در دسترس انسانهاي فاني قرار ميدهد راضي نبودند. واضح ترين و پر سر و صداترين حريف آن، ادسگر دايكسترا (2002-1930)، دانشمند كامپيوتر با نفوذ بود. آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان او در سال 1975 در مقاله اي با عنوان "چگونه حقايقي را بگوييم كه ممكن است صدمه بزند؟" گفت: "تدريس برنامه نويسي خوب به دانش آموزاني كه قبلاً با بيسيك آشنا شده اند عملا غيرممكن است." آنها به عنوان برنامه نويسان بالقوه بيش آموزش برنامه نويسي از اميد به بازسازي، از نظر ذهني مثله شده اند.
امتیاز:
بازدید: 0
تام كورتز و جان كيمني بروشوري را براي كامپيوتر مركزي GE-225 بررسي ميكنند كه نسخه اوليه سيستم آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان اشتراكگذاري زمان دارتموث آدريان بوچارد / كالج دارتموث را تامين ميكرد. كمك مالي 300000 دلاري از سوي بنياد ملي علوم به تامين مالي اين پروژه كمك كرد كه نه يك بلكه به دو كامپيوتر قدرتمند، هر دو از جنرال الكتريك نياز داشت. يك پردازنده مركزي GE-225 (به سرعت با يك GE-235 سريعتر جايگزين شد) كارهاي سنگين رياضي مميز شناور را انجام داد، در حالي كه يك Datanet-30 كوچكتر ارتباطات را با ماشين هاي Teletype هماهنگ مي كرد - كه اساساً ماشين هاي تحرير تجليل شده بودند - كه دانش آموزان براي انجام برنامه هاي خود از آنها استفاده مي كردند. .
كورتز مي گويد: «ما تحت محدوديت هاي زيادي كار نمي كرديم. "ما 16 هزار كلمه 20 بيتي براي كار داشتيم." اگرچه اين يك خطاي گرد كردن طبق استانداردهاي امروزي بود، اما حافظه كافي براي نوشتن نسخه اي از BASIC بود: سال ها بعد، زماني كه ديگران اين زبان را براي رايانه هاي شخصي تطبيق دادند، گاهي اوقات مجبور مي شدند آن را به اندازه 3K حافظه 8 بيتي پر كنند، كه در نتيجه پياده سازي هاي كوتاه و نامناسبي كه كيمني و كورتز آن را رد كردند.
يك برنامه اوليه دارتموث بيسيك، انجام يك تمرين رياضي ساده، به عنوان اجرا بر روي شبيه ساز سيستم اشتراك زماني دانشگاه هري مك كراكن / TIME بر خلاف بسياري از BASIC هاي آينده، Dartmouth BASIC يك كامپايلر بود، به اين معني كه كل برنامه شما را يكباره به كد ماشيني تبديل مي كرد كه كامپيوتر بتواند آن را بفهمد، نه خط به خط هر بار كه برنامه را اجرا مي كرديد. مكگيچي ميگويد: «اگر برنامهاي بسيار ساده مينوشتيد، در يك ثانيه يا بيشتر پاسخ خود را دريافت ميكرديد، بهويژه با استانداردهاي آرام محاسباتي دهه 1960، اين كار آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان را به سرعت انجام داد. ممكن است چاپ آن بيشتر طول بكشد، زيرا Teletypes فقط ميتوانست 10 كاراكتر در ثانيه انجام دهد.
لحظه تاريخي در دارتموث در 1 مي 1964 در ساعت 4 صبح در واقع دو لحظه تاريخي بود. نه يك برنامه BASIC مختصر، بلكه دو يا سه مورد از آنها – اكانتها متفاوت هستند – به طور همزمان اجرا ميشوند، كه هم ثابت ميكند كه BASIC كار ميكند و هم اينكه سيستم اشتراكگذاري زمان دارتموث قادر است همزمان با بيش از يك كاربر سروكار داشته باشد.
در ژوئن 1964، آنها به طور كلي در دسترس ايرانيان سايبر دانش آموزان دارتموث قرار گرفتند، ابتدا در 11 دستگاه تله تايپ. اولين آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان نسخه بيسيك داراي 14 فرمان بود كه همگي با نامها و نحوي ساده و منطقي بودند:
چاپ كردن متن و اعداد در Teletype (و بعداً آن را روي صفحه نمايش پايانه هاي اشتراك زماني و رايانه هاي شخصي نمايش مي دهد). LET به رايانه گفت كه محاسبات را انجام دهد و نتيجه را به يك متغير در عباراتي مانند LET C = (A*2.5)+B اختصاص دهد. IF و THEN به برنامه اجازه مي دهند تعيين كند آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان كه آيا يك عبارت براي هر چيزي كه درگير تصميم گيري است، درست است يا خير. FOR و NEXT به يك برنامه اجازه مي دهند در حلقه اجرا شود. GOTO اجازه مي دهد تا يك برنامه به خط شماره گذاري ديگري در خودش منشعب شود. END، كه در Dartmouth BASIC مورد نياز بود، به رايانه گفت كه به نتيجه برنامه رسيده است. سپس INPUT وجود داشت، دستوري كه به يك برنامه BASIC اجازه ميداد كاراكترهاي الفبايي عددي تايپ شده توسط كاربر را بپذيرد. اين زبان جزو 14 زبان اوليه نبود و تنها در نسخه سوم اين زبان در سال 1966 وارد شد. اما زماني كه چنين شد، نوشتن برنامه هاي تعاملي بسيار بيشتري را ممكن كرد. بدون INPUT، BASIC بيشتر براي حل مسائل رياضي و انجام شبيه سازي هاي ساده بود. با آن، زبان تقريباً هر كاري را مي توانست انجام دهد. آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان از جمله بازيها، آموزش برنامه نويسي كه بسياري از مردم آن را هدف اصلي زبان در نظر گرفتند.
امتیاز:
بازدید: 0
البته، دارتموث نميتوانست به هر دانشجو و عضو هيئت علمي كامپيوتر بدهد: رايانهها منبع مشترك گران قيمتي بودند كه معمولاً قادر آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان به انجام تنها يك كار در يك زمان بودند. به همين دليل است كه شما معمولاً برنامه خود را روي كارت هاي پانچ تحويل مي دهيد و منتظر نوبت خود مي مانديد.
تام كورتز، كه در سال 1956 به بخش رياضي دارتموث پيوسته بود، استفاده از مفهوم نسبتاً جديدي به نام اشتراك زماني را پيشنهاد كرد. اين مي تواند قدرت پردازش يك سيستم را براي خدمت به چندين نفر در يك زمان تقسيم كند. با آنچه كه به عنوان سيستم اشتراك گذاري زمان دارتموث يا DTSS شناخته مي شود، كاربري كه در ترمينال نشسته مي تواند برنامه ها را بنويسد و بلافاصله آنها را اجرا كند.
شماتيكي از سيستم اشتراك زماني دارتموث، همانطور كه در كتاب راهنماي كالج دارتموث در اكتبر 1964 نشان داده شده است. راكمور ميگويد: «اگر ميخواهيد دانشآموزي را به ايدهي محاسبات علاقهمند كنيد، به كمي فوريت در چرخش نياز داريد. "شما نمي خواهيد يك برنامه 10 خطي را قبل از اينكه بدانيد آن را درست انجام داده ايد به يك مركز كامپيوتر ارسال كنيد."
اما چه نوع برنامه هايي؟ در گذشته، Kemeny و Kurtz دو ضربه ناموفق در ايجاد زبان هاي كامپيوتري براي مبتديان آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان انجام داده بودند: Darsimco (كد ساده دارتموث) و DOPE (آزمايش برنامه نويسي بيش از حد ساده شده دارتموث). اما اين بار آنها به فكر اصلاح يك زبان موجود بودند.
تام كورتز (ايستاده) با مايكل بوش، همكار برنامه نويس DTSS، با مين فريم GE-225 در پس زمينه كار مي كند Adrian N. Bouchard / Dartmouth College كورتز مي گويد: «به طور خلاصه سعي كردم ايرانيان سايبر زيرمجموعه هاي ساده Fortran و ALGOL را توسعه دهم، اما به سرعت متوجه شدم كه چنين كاري نمي تواند انجام شود.آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان حتي رايجترين كارها ميتواند در فرترن دشوار باشد، كه «قابليت حفظ كردن تقريباً غيرممكن براي تعيين يك حلقه بود: «DO 100، I = 1، 10، 2». آيا «1، 10، 2» يا «1، 2، 10» است و آيا كاما بعد از شماره خط لازم است يا خير؟
جان مك گيچي، كه به عنوان يك دانشجوي دارتموث، يكي از نويسندگان نرم افزار DTSS بود، مي گويد: «فرترن و ALGOL بسيار پيچيده بودند. آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان هر چيزي كه به روزها و روزها تمرين نياز داشت، هدف را شكست مي داد. مطمئناً محبوبيت گسترده آن را كاهش مي داد.»
بنابراين Kemeny و Kurtz تصميم گرفتند چيزي به قدري ساده بسازند كه تقريباً اصلاً شامل حفظ كردن نباشد. كورتز ميگويد: «ما ميخواستيم نحو زبان متشكل از واژههاي رايج باشد، و اين واژهها معناي كمابيش واضحي داشته باشند». "كشش كمي است، اما آيا استفاده از HELLO و Goodbye به جاي LOGON و LOGOFF ساده تر نيست؟"
"اگر برنامه اي بسيار ساده مي نوشتيد، در يك ثانيه يا بيشتر پاسخ خود را دريافت مي كرديد."
بيسيك در درجه اول ايده كيمني بود و آموزش برنامه نويسي اولين نسخه را خودش نوشت. از سپتامبر 1963، او و كورتز تلاش همه جانبه اي را براي راه اندازي زبان و DTSS آغاز كردند. آنها تيمي متشكل از دوازده دانشجوي كارشناسي را رهبري كردند - مردان جواني آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان كه هنوز در حال يادگيري در مورد كامپيوتر بودند. (دارتموث در آن زمان يك مؤسسه فقط مردانه بود: Kemeny himse اگر در سال 1972 به عنوان رئيس كالج، سمتي را كه از 1970 تا 1981 بر عهده داشت، آن را به طور مشترك انتخاب كرد.)
امتیاز:
بازدید: 0
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |